زندان بهبهان؛ مجید خادمی به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – مجید خادمی، زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندان بهبهان سپری می کند، به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه هفتم آذرماه، مجید خادمی از زندان بهبهان به مرخصی اعزام شد.

آقای خادمی در این خصوص اعلام کرد: “با تودیع وثیقه پنج میلیارد تومانی و ضمانت چهار فیش حقوقی، به مدت هفت روز به مرخصی آمده ام”.
مجید خادمی در تاریخ سی و یکم مردادماه امسال جهت اجرای حکم حبس خود راهی زندان بهبهان شد.

آقای خادمی اخیرا از بابت بخش دیگری از پرونده خود توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان به چهار سال و چهار ماه حبس و چهل و پنج ضربه شلاق محکوم شد.

پیشتر مجید خادمی توسط شعبه اول دادگاه ماهشهر در پی تسلیم به رای و با اعمال یک هشتم تخفیف مجازات اشد، به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” به پنج سال و پنج ماه حبس تعزیری، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال و چهار ماه حبس تعزیزی و به اتهام “عضویت در گروه های مخالف نظام” به دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.  با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال و پنج ماه و هجده روز حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

وی همچنین از بابت مجازات های تکمیلی به دو سال اقامت اجباری در شهرستان تفت استان یزد، دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب و دستجات سیاسی و اجتماعی و همچنین الزام به شرکت در کلاس های توجیهی با دعوت از “کارشناسان خبره” محکوم شده است.

اواسط فرودین ماه سال جاری، آقای خادمی توسط این مرجع قضایی به مجموعا ده سال و یک ماه حبس تعزیری و مجازات های تکمیلی مذکور محکوم شده بود.

او در تاریخ ۱ تیرماه ۱۴۰۱، در رابطه با پرونده ای دیگر، پس از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش در شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر بازداشت و چندی بعد با قرار وثیقه از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

مجید خادمی مورخ ۲۸ دیماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در بهبهان منتقل شد. این شهروند حدود یک ماه بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان این شهرستان منتقل شد.

وی چندی بعد، از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام، مشارکت در تخریب و احراق اموال عمومی، مشارکت در اخلال در نظم عمومی، مشارکت در ساخت مواد ناریه غیرنظامی، عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام (سازمان مجاهدین خلق ایران) و افساد فی الارض” در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

آقای خادمی نهایتا در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰ با تودیع وثیقه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان بهبهان آزاد شد.

مجید خادمی، ۳۱ ساله و از اهالی روستای تیله کوهی از توابع شهرستان بهبهان واقع در استان خوزستان است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۰۹/۰۹