با گذشت بیش از ۷ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی ایمان خدری و دانیال خانه زر

خبرگزاری هرانا – دانیال خانه زر و ایمان خدری، علیرغم گذشت بیش از هفت ماه از زمان بازداشت، به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دانیال خانه زر و ایمان خدری، در بازداشت بسر میبرند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آنها به هرانا اطلاع داد: “آقایان خانه زر و خدری، علیرغم گذشت دویست و سی و پنج روز از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر میبرند.”
این منبع مطلع پیشتر به هرانا گفته بود: “شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ایذه از صدور و تعیین وثیقه جهت آزادی موقت این شهروندان خودداری کرده است.”

مورخ بیست و دوم مهرماه سال جاری، قرار بازداشت موقت آقایان خدری و خانه زر توسط شعبه مذکور به مدت دو ماه دیگر تمدید شد.

دانیال خانه زر، ایمان خدری و کیسان شهابی پیشتر در تاریخ بیست و دوم فروردین ۱۴۰۲، به همراه فواد چوبین، دایی آرتین رحمانی توسط نیروهای امنیتی در ایذه بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شدند. این شهروندان سپس از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شدند.

از این میان کیسان شهابی در تاریخ شانزدهم مردادماه، با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی و فواد چوبین در تاریخ سی ام مهرماه با تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی از زندان شیبان اهواز آزاد شدند.

کیسان شهابی و فواد چوبین شهروندان ساکن ایذه و ایمان خدری و دانیال خانه زر ساکن مسجدسلیمان و مجرد هستند.

آرتین رحمانی، نوجوان متولد ۱۳۸۴ در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، بر اثر شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست داد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۹/۱۱