محبوس کردن سه دختر و تجاوز به آنان؛ حکم اعدام متهم در دیوان عالی کشور تایید شد

خبرگزاری هرانا – حکم مردی در تهران که پیشتر از بابت اتهام سه فقره “زنای به عنف” توسط دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شده بود، در دیوان عالی کشور تایید شد. پرونده متهم جهت اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارجاع داده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، حکم اعدام یک متهم به سه فقره “زنای به عنف” در دیوان عالی کشور تایید شد.

پس از تایید حکم صادره توسط قضات عالی ترین مرجع قضایی کشور، پرونده این فرد با هویت سعید ایروانی، جهت اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارجاع داده شد.

این مرد پیشتر از بابت اتهام مذکور توسط دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد. حکم صادره پس از نقض در دیوان عالی کشور، به شعبه هم عرض ارجاع و چندی پیش به صدور مجدد حکم اعدام علیه وی منجر شد.

همزمان بخش دیگری از پرونده متهم از بابت اتهام قتل با صدور کیفرخواست از دادسرای جنایی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در آذر ماه سال گذشته، سعید ایروانی به همراه خواهرش در تهران به ظن محبوس کردن سه دختر در خانه و سو استفاده جنسی از آنها بازداشت شدند.

یکی از این دختران با ضربات پیچ گوشتی به قتل رسیده بود. با توجه به اینکه جسد دچار فساد نعشی شده و حدود ۴ ماه از مرگ می‌گذشت، چهره او قابل شناسایی نبود. اما در تحقیقات پلیس مشخص شد مقتول دختری ۳۲ ساله به نام محبوبه است. یکی از دختران نیز در کمد خانه پیدا شد و مدعی بود که چندین ماه در همان کمد زندگی کرده و حتی در آنجا غذا می‌خورد.

یکی دیگر از زنان قربانی نیز در اظهاراتش عنوان کرد که هفت روز به همراه دخترش در خانه سعید حبس بوده و در نهایت شوهرش آنها را پیدا کرده است. اما از آنجایی که از سوی سعید تهدید شده بود، به پلیس و شوهرش گفت که مریم خواهر سعید، دوستش است و در این مدت در خانه دوستش می مانده است. این زن ادعا کرد که سعید در آن هفت روز به او تعرض و حتی از این کارش فیلم تهیه کرده بود و برای اینکه آن فیلم منتشر نشود، این زن راز خانه را فاش نکرد.

خواهر سعید همچنان در دفاع از خود صحبت‌ های قبلی‌ اش را تکرار کرد و گفت که برادرش با پیچ‌ گوشتی آن دختر را به قتل رسانده است، اما سعید باز هم منکر ماجرا شد و گفت که دخترها دست به این اقدام زده‌ اند.

در حالی که مدارک موجود در گواهی پزشکی‌ قانونی و اظهارات شکات و خواهر سعید نشان می‌دهد که سعید دختران فراری را به خانه آورده و با زور و تهدید به آنها تجاوز می‌ کرده است.

در ویدیویی که پیشتر در زمان بازداشت متهمان این پرونده از این واقعه منتشر شد، آثار جراحت بر روی بدن دو دختر که یکی از آنها به مدت سه سال در آن خانه محبوس بوده، دیده می شود.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۹/۰۱