اجرای حکم حبس؛ سهراب آویزکن بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شد

سهراب آویزکن، جوان اهل مهاباد و از بازداشت‌شدگان جنبش ژن ژیان ئازادی که توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به سه سال حبس و سه سال تبعید محکوم شده بود، جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان این شهر انتقال یافت.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ١٨ آذر ماه ١٤٠٢ (٩ دسامبر ٢٠٢٣)، سهراب آویزکن، پدر یک فرزند پس از احضار توسط اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مهاباد، بازداشت و جهت اجرای حکم سه سال حبس به زندان این شهر منتقل شد.

سهراب آویزکن، پیشتر توسط دادگاه انقلاب مهاباد به اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن نظم عمومی” و “شرکت در اعتراضات” به سه سال حبس تعزیری و همچنین سه سال اقامت اجباری در شهر زنجان محکوم شد.

هه‌نگاو پیشتر به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده آویزکن نوشت: سهراب آویزکن علاوه بر ضرب‌وشتم در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران جهت اعتراف اجباری مورد شکنجه جسمی و روانی قرار داشته و در طول مدت بازجویی و بازداشت از حق دسترسی به وکیل، ملاقات حضوری با خانواده و سایر حقوق ابتدایی خود محروم شده بود.

سهراب آویزکن روز شنبه ٢٨ آبان ۱۴۰۱ (۱۹ نوامبر ۲۰۲۲)، توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از بازجویی در این نهاد به زندان مهاباد منتقل شده بود.

هه‌نگاو؛ دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲