اعدام نگهبانی که به سر آخوند عباسعلی سلیمانی شلیک کرد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲، ایرنا گزارش کرد، قاتل عباسعلی سلیمانی نماینده مجلس خبرگان از مازندران و نماینده پیشین خامنه ای در کاشان بعد از تایید در دیوان عالی کشور، در زندان بابل اعدام شد. عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی نماینده مجلس خبرگان بود. او مدتی نیز نماینده ولی فقیه امام جمعه کاشان، استان سیستان و بلوچستان و زاهدان بوده است.

محمدرضا حبیبیان نگهبان بانکی در بابلسر، در روز ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، به عباسعلی سلیمانی شلیک کرده او را به قتل رساند.در آن روز آخوند سلیمانی برای دریافت سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان پول به بانکی که محمدرضا حبیبان در آن نگهبانی می کرد رفته و با رییس بانک بر سر دریافت این پول به مشاجره پرداخته بود. این در حالی بود که محمدرضا حبیبیان در نامه خود به یکی از خیرین نوشته بود که ماهانه تنها ۶۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کند.

در نامه ای که منتسب به محمدرضا رجبیان، ضارب عباسعلی سلیمانی است، او از فقر و مشکلات معیشتی خود نوشته و از یکی از خیرین درخواست کمک کرده بود.

بر اساس خبر دیگری در خصوص روز واقعه، محمدرضا حبیبیان شب قبل از حادثه قدرت خرید یک شانه تخم مرغ برای تهیه شام برای پسر و عروسش که به مهمانی نزد او رفته بودند، نداشته است. اما با آخوند عباسعلی سلیمانی مواجه می شود که بر سر درخواست سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان پول نقد با رییس بانک مشاجره می کرده و دارای چهارصد و بیست میلیارد تومان پول در بانک بوده است.

کانون حقوق بشر ایران، روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲