تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت پیام باستانی پاریزی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – پیام باستانی پاریزی، زندانی سیاسی سابق و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت ۹۵ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیام باستانی پاریزی در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا اطلاع داد: “جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای باستانی در تاریخ چهارم دی ماه، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار خواهد شد.”
اتهامات مطروحه علیه آقای باستانی، اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و تشکیل دسته یا جمعیت با هدف بر هم زدن امنیت کشور عنوان شده است.

در تاریخ بیستم شهریورماه سال جاری، پیام باستانی پاریزی توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود واقع در کرج بازداشت شد. وی پس از گذشت دوازده روز، در تاریخ یکم مهرماه، از بازداشتگاه یک-الف سپاه پاسداران به زندان اوین منتقل شد.

آقای باستانی پیشتر در تاریخ دوم مهرماه ۱۴۰۱، نیز در رابطه با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و نهایتا در تاریخ نوزدهم بهمن ماه همان سال به دنبال صدور بخشنامه “عفو” از زندان تهران بزرگ آزاد شده بود.

پیام باستانی پاریزی (باستانی زاده)، متولد ۱۳۶۶ پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۹/۲۴