زندان وکیل آباد مشهد؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی محمدحسین و حسین سپهری

خبرگزاری هرانا – محمدحسین و حسین سپهری، برادران فاطمه سپهری، زندانی سیاسی با گذشت ۷۹ روز از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان وکیل آباد مشهد بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدحسین و حسین سپهری در بازداشت بسر میبرند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان به هرانا گفت: “آقایان سپهری علیرغم گذشت ۷۹ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان وکیل آباد مشهد بسر میبرند. همچنین، این شهروندان در برقراری تماس تلفنی با خانواده، با محدودیتهایی مواجه بوده و اجازه صحبت در مورد پرونده قضایی خود ندارند.”
چندی پیش، اصغر سپهری، برادر آقایان سپهری با انتشار مطلبی عنوان کرد: “در تاریخ بیست و نهم مهرماه سال جاری، حکم اخراج محمدحسین سپهری توسط اداره آموزش و پرورش صادر و در تاریخ سی آبان ماه در زندان به وی ابلاغ شده بود. در این حکم اعلام شده بود که آقای سپهری به مدت یک ماه مهلت اعتراض دارد. لایحه دفاعیه خود را در اعتراض به حکم مذکور یادداشت و توسط ماموران زندان گرفته شده و به خانواده تحویل نمی دهند.”

محمدحسین سپهری و حسین سپهری، در تاریخ ششم مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و سپس به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شدند. چندی بعد قرار بازداشت این دو برادر برای یک ماه دیگر تمدید شد.

اوایل آبان ماه سال جاری این وکیل دادگستری از ارجاع پرونده این دو شهروند با اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به شعبه ۹۰۳ بازپرسی مشهد خبر داده بود.

محمدحسین سپهری، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۹/۲۵