سجاد ایمان‌نژاد معترض بازداشت‌شده به یازده سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد

سجاد ایمان‌نژاد، شهروند معترض تُرک اهل اردبیل و از بازداشت‌شدگان جنبش زن، زندگی، آزادی، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به یازده سال حبس و پرداخت دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان دیه محکوم شد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، اخیرا سجاد ایمان‌نژاد، ٣٤ ساله و ساکن تهران توسط شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب این شهر بابت اتهاماتی شامل “محاربه” در مجموع به ١١ سال حبس محکوم شده است.

همچنین سجاد ایمان‌نژاد، کارشناس معماری بابت آنچه “دیه” هفت نیروی مسلح حکومتی عنوان شده، در مجموع به پرداخت ٢ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. سه تن از این شکات اعلام کرده‌اند سجاد ایمان‌نژاد هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نکرده و تنها به دلیل “داشتن کارت ایثارگری” از اعلام رضایت امتناع می‌کنند.

قابل ذکر است که، سجاد ایمان‌نژاد، از مشکلات جسمی شدید از جمله دیسک کمر رنج می‌برد؛ با این وجود مسئولان زندان اوین از موافقت با انتقال او به مراکز درمانی خارج زندان، جهت مداوا خودداری می‌کنند که این امر نگرانی جدی را در میان خانواده این معترض آسیب‌دیده ایجاد کرده است.

این معترض جوان، روز ١۶ مهر ماه ١٤٠١، در میانه جنبش ژن، ژیان، ئازادی، توسط نیروهای امنیتی در صادقیه تهران بازداشت و ابتدا به زندان تهران بزرگ و سپس به زندان اوین منتقل شد.

هه‌نگاو؛ یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲