عباس شریفی جهت تحمل حبس راهی زندان ساری شد

خبرگزاری هرانا – روز دوشنبه بیستم آذرماه، عباس شریفی، شهروند اهل بهشهر جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان ساری شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه بیستم آذر ۱۴۰۲، عباس شریفی جهت تحمل حبس راهی زندان ساری شد.

بر اساس ابلاغیه ای که در تاریخ هشتم شهریور ۱۴۰۲، توسط شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب شهرستان ساری صادر و به آقای شریفی ابلاغ شده بود، از وی خواسته شد تا ظرف مدت ۱۰ روز از زمان درج این ابلاغیه در سامانه ثنا جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان ذهک واقع در استان سیستان و بلوچستان، در شعبه مذکور حاضر شوند.
عباس شریفی در تاریخ بیست و دوم فروردین ماه سال جاری، توسط نیروهای اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود واقع در ساری بازداشت و در اواخر اردیبهشت ماه، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان ساری آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای شریفی در تاریخ سی و یکم خردادماه سال جاری توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ساری برگزار شد. او در تاریخ پنجم تیرماه، توسط شعبه مذکور از بابت اتهام ”تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان ذهک واقع در استان سیستان و بلوچستان محکوم شد.

این حکم نهایتا توسط شعبه  هشتم دادگاه تجدیدنظر استان مازندران تایید شد.

آقای شریفی در خصوص پرونده پیشین خود در تاریخ ۹ مهرماه ۱۴۰۱، برای اولین بار در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در ساری همراه با ضرب و شتم بازداشت و پس از هفت روز به بند ویژه زندان ساری منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ دهم اسفند ماه، از زندان ساری آزاد شد.

عباس شریفی، در تاریخ بیست و دوم آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب ساری به ۴۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد که نهایتا مشمول بخشنامه “عفو” قرار گرفت.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۹/۲۷