بیش از یازده ماه بلاتکلیفی؛ تداوم بازداشت سه شهروند در زندان لاکان رشت

خبرگزاری هرانا – حافظ فروحی، آرمان صدقی ثابت و مهدی میرزایی، شهروندان اهل استان گیلان، علیرغم گذشت بیش از یازده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان لاکان رشت بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حافظ فروحی، آرمان صدقی ثابت و مهدی میرزایی کماکان در بازداشت بسر میبرند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این شهروندان به هرانا گفت: “این افراد که بیش از یازده ماه پیش در رابطه با یک پرونده مشترک بازداشت شدند، همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان لاکان رشت بسر میبرند.”
بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، علیرغم تعیین قرار وثیقه و تامین آن توسط خانواده های این افراد، تاکنون امکان آزادی موقت برای این شهروندان بازداشتی به دلیل مخالفت مسئولین پرونده میسر نشده است.

عضویت در گروه های مخالف نظام، از جمله اتهاماتی است که در مراحل بازجویی علیه آقایان فروحی، میرزایی و صدقی ثابت مطرح شده است.

کماکان اطلاعی در خصوص مصادیق اتهامی این افراد حاصل نشده است.

در دی ماه سال گذشته، حافظ فروحی به همراه آرمان صدقی ثابت و مهدی میرزایی، توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شدند. این شهروندان نهایتا در تاریخ ۲۹ دی ماه همان سال، به بند میثاق زندان لاکان رشت منتقل شدند.

آقای فروحی چندی پیش در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب زده بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۹/۲۶