یونس آزادبر با تودیع وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – یونس آزادبر شهروند بازداشتی جهت سپری کردن مراحل درمانی، با تودیع وثیقه آزاد شد. این شهروند بازداشتی هفته گذشته به دلیل حال نامناسب جسمی از زندان لاکان رشت به بیمارستان حشمت این شهر منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یونس آزادبر با تودیع وثیقه آزاد شد.

آزادی این شهروند با تودیع وثیقه هشت میلیارد تومانی صورت گرفته است.
همزمان مهراد آزادبر پسر آقای آزادبر در این خصوص نوشت: “سرانجام مقامات قضایی با آزادی موقت پدر با قید وثیقه برای تداوم درمان و انتقال به بیمارستان رجایی تهران موافقت کردند. ساعتی قبل پلیس محافظ و سربازان، بیمارستان دکتر حشمت رشت را ترک کردند”.

آقای آزادبر روز یکشنبه پنجم آذرماه، به دلیل حال نامناسب جسمی از زندان لاکان رشت به بیمارستان حشمت این شهر منتقل شد.

یونس آزادبر، صبح روز بیست و هشتم تیرماه سال جاری، توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود در شهر سنگر بازداشت شد. ماموران که هشت تن از جمله یک مامور زن بودند، در حین بازداشت، اقدام به تفتیش منزل این شهروند کردند.

آقای آزادبر پس از گذشت هشت روز از زمان بازداشت، در یک تماس تلفنی با خانواده خود، از انتقالش به بند میثاق زندان لاکان رشت خبر داد.

در تاریخ ۹ شهریورماه، آقای آزادبر بدون اطلاع قبلی و با اعمال خشونت از زندان لاکان رشت به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنگر منتقل شد. در جریان این جلسه که بدون حضور رامین صفرنیا و قاسم بزرگ زاده، وکلای انتخابی آقای آزادبر برگزار شد، وی از بابت اتهامات “محاربه”، تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام به دفاع از خود پرداخته بود.

کماکان از مصادیق اتهامی آقای آزادبر اطلاعی در دست نیست.

یونس آزادبر، ۶۰ ساله و ساکن شهر سنگر از توابع شهرستان رشت است. وی پیشتر به واسطه فعالیتهای خود سابقه محکومیت را داشته است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۹/۲۵