شش سال بلاتکلیفی هفت زندانی سنی مذهب

timthumbخبرگزاری هرانا – ایوب کریمی، انور خضری، داود عبداللهی، کامران شیخه، خسرو بشارت، قاسم ابسته و ماموستا فرهاد سلیمی وارد ششمین سال بلاتکلیفی خود در زندان شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هفت زندانی عقیدتی اهل‌سنت به اسم‌های ایوب کریمی فرزند عمر؛ انور خضری فرزند محمد؛ داود عبداللهی فرزند محمود؛ کامران شیخه فرزند علی؛ خسرو بشارت فرزند عبدالله؛ قاسم ابسته فرزند مصطفی؛ ماموستا فرهاد سلیمی فرزند مجید؛ که در آذر و دی ۸۸ بازداشت شده‌اند، تاکنون بصورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برند.

این هفت زندانی همگی اهل شهرستان مهاباد از توابع آذربایجان غربی بوده و تا این تاریخ چندین بار به دادگاه احضار شده ولی حکمی برایشان صادر نشده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «این عزیزان تاکنون چند بار به دادگاه احضار شده‌اند ولی از آنجا که هیچ مدرکی دال بر مجرم بودن ایشان در پرونده نبوده ولی متاسفانه تا بحال بلاتکلیف در زندان نگهداری شده‌اند. در آخرین دادگاهی هم تهدید شده‌اند در صورت امضا نکردن برگه‌های تهیه شده توسط وزارت اطلاعات فعلا باید در بلاتکلیفی به سر ببرند و آن‌ها به این قضیه اعتراض نموده و با توهین و برخورد غیر انسانی این هفت زندانی عقیدتی را از دادگاه بیرون کرده و به آن‌ها گفته می‌شود که شما باغی، محارب و مفسد فی الارض می‌باشید.»

این هفت زندانی اهل‌سنت پس از شش ماه انفرادی در زندان اوین به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل و پس از ۲۰ روز نیز در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ از آنجا به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.