انتقال دو زندانی به قرنطینه زندان سبزوار برای اجرای حکم اعدام

 

خبرگزاری هرانا – هاشم زورآبادی و مهدی نوباغی، دو زندانی محکوم به اعدام، امروز، ۲۴ آذر، به قرنطینه زندان سبزوار منتقل شدند تا حکم اعدام آنها اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هاشم زورآبادی، ۴۲ ساله، فرزند ابراهیم، به جرم مشارکت در نزاع جمعی منجر به قتل و مهدی نوباغی، ۵۲ ساله، فرزند علی خان، اهل بخش نقاب مشهد، به جرم حمل و نگهداری ماده مخدر هروئین، به اعدام محکوم شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، این دو زندانی صبح امروز از بندهای عمومی زندان به قرنطینه منتقل شدند. این انتقال معمولاً نشانه‌ای از نزدیک شدن زمان اجرای حکم اعدام است.

در مورد هاشم زورآبادی، گفته می‌شود که او در یک نزاع جمعی درگیر شده و به جرم قتل محکوم به قصاص شده است. از جزئیات پرونده و فرآیند دادرسی وی اطلاعات کمی در دست است.

مهدی نوباغی نیز به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر از نوع هروئین دستگیر و توسط دادگاه انقلاب محاکمه شده است.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده‌های این زندانیان، هر دوی آنها درخواست بازنگری در احکام خود را داشته‌اند، اما تاکنون این درخواست‌ها بی‌پاسخ مانده‌اند.

این انتقالات و اجرای احتمالی حکم در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شمار اعدام‌ها در ایران طی یکسال‌ اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۹/۲۵