نیروهای رژیم ایران بە بهانەی مختلف، منازل شهروندان کرد را تفتیش می‌کنند

11530کوردستان میدیا: نیروهای رژیم اسلامی ایران بە بهانەی وجود سلاح غیر مجاز و ماهوارە، مدت یک ماه است که در روستاهای “راژان و دره‌بانی” از توابع “ترگور” و “دشت” شهر ارومیە، بە شیوەای غیرقانونی اقدام به ورود به حریم خصوصی و منزل شهروندان کُرد می‌کنند.

بە گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، در روستاهای منطقە راژان و دردبانی نیروهای انتظامی هنگ مرزی راژان و نیروهای سە‌راه راژان رژیم ایران، بە بهانە‌ای مختلف و وجود سلاح غیر مجاز و ماهوارە شب و روز بە روستاهای “راژان و دردبانی” به حریم خصوصی و منزل شهروندان کرد وارد می‌شوند.

بە گفتەی یکی از شهروندان، نیروهای رژیم بە بهانەی ساختگی و با همکاری بسیجیان روستاها، اقدام به تفتیش منازل شهروندان کردەاند.

نیروهای رژیم شهروندان را بە بازداشت تهدید می‌کنند همچنین این شهروند در ادامەی سخنانش گفت طی یک ماه گذشتە نیروهای انتظامی رژیم منازل اهالی روستاهای خشکاو، زنگلان، سولک و چمانیان در به مدت چندین ساعت تفیش کردە‌اند.

نهاد‌های نظامی و امنیتی رژیم ایران هموارە به بهانەهایی همچون جمع‌آوری گیرندەهای ماهوارە و وجود سلاح بدون مجوز در کردستان ایران اقدام به ورود غیرقانونی به حریم خصوصی شهروندان کرد می‌کنند و در این ارتباط نیروهای امنیتی رژیم در شاهین‌دژ بە بهانەی وجود سلاح بدون مجوز منازل شهروندان را تفتیش می‌کنند.

این در حالیست که در ماده ٩٦ قانون آیین دادرسی كیفری چنین نوشتە شدە است: “تفتیش و بازرسی منازل، اماكن و اشیا در مواردی به عمل می آید كه حسب دلایل، ظن قوی به كشف متهم یا اسباب و آلات و دلایل جرم در آن محل وجود داشته باشد”.

همچنین ورودهای غیرقانونی و بدون مجوز به منازل شهروندان کرد در کردستان از سوی نیروهای امنیتی بەویژە نیروهای انتظامی سحرگاه‌ها و درحالی که مردم هنوز از خواب بیدار نشدەاند در حالیست که ماده ١٠٠ قانون آیین دادرسی كیفری حاکی از این می‌باشد که “تفتیش و بازرسی منازل در روز به عمل می‌آید و هنگام شب در صورتی انجام می گیرد كه ضرورت اقتضا كند. مورد ضرورت را قاضی باید در صورت مجلس قید كند.”