الیگودرز؛ حامد پالیزوان جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان منتقل شد

حامد پالیزوان، از اعضای خانواده‌های دادخواه و شهروند اهل الیگودرز استان لرستان و همچنین از بازداشت‌شدگان جنبش زن، زندگی، آزادی، جهت اجرای حکم سه سال حبس تعزیری، بازداشت و به زندان انتقال یافت. وی پیشتر بابت اتهامات انتسابی مرتبط با اعتراضات تیر ماه ١۴٠٠ به سه سال حبس محکوم شده بود.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز یکشنبه ٣ دی ماه ١٤٠٢ (٢٤ دسامبر ٢٠٢٣)، حامد پالیزوان پس از احضار به شعبه اجرای احکام الیگودرز، جهت اجرای حکم حبس سه ساله خود، بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

حامد پالیزوان، پیشتر در جریان اعتراضات تیر ماه ١٤٠٠ در شهرستان الیگودرز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعدها توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

شامگاه پنجشنبه ٣١ تیر ١٤٠٠، امید آذرخوش، ۲۳ ساله و خواهرزاده حامد پالیزوان با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی در شهر الیگودرز جان باخت. در همین اعتراضات حامد پالیزوان نیز، بازداشت و مدتی را در بازداشتگاه نهادهای امنیتی سپری کرد.

حامد پالیزوان، ۲۰ آبان ماه ١٤٠١ نیز، در جریان جنبش زن، زندگی، آزادی، بار دیگر در شهر الیگودرز بازداشت و سپس به زندان خرم‌آباد منتقل و پس از مدتی آزاد شد. وی در یک پرونده قضایی مجزا با اتهاماتی در این مورد نیز، مواجه شده است.

هه‌نگاو؛ دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲