صدور حکم اعدام برای شش متهم همزمان با رهایی سه زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – شش متهم به قتل در پرونده های جداگانه توسط دادگاه های کیفری به اعدام محکوم شدند. حکم پنج متهم در دیوان عالی کشور تایید شد. همزمان، سه زندانی در شهر های خوی، آمل و قزوین از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به از اعتماد آنلاین، پنج متهم به قتل در تهران به اعدام محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، یک سال قبل یک جوان به نام بهنام توسط عموی خود و همدستانش با ضربات قمه به قتل رسید.

عموی بهنام به نام گودرز در اعترافات خود مدعی شد: “بهنام در درگیری چاقو خورده و او سعی کرده نجاتش دهد اما موفق نشده‌ است؛ اما تحقیقات ماموران نشان داد گودرز همراه چهار متهم دیگر به نام‌های بهرام، حامد، احسان و داوود به سمت بهنام حمله کرده و او را را به قتل رسانده اند.”

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. متهمان در جلسه دادگاه با در خواست اعدام از سوی اولیای‌ دم روبه‌رو شدند. در نهایت قضات شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و متهمان را به اعدام محکوم کردند. در ادامه رأی صادره در دیوان عالی کشور بررسی و تایید شد.

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

به گزارش همشهری، یک متهم به قتل در تهران به اعدام محکوم شد.

در این گزارش آمده است، متهم در سال ۱۳۹۰ در تفلیس در پی نزاع و درگیری مرتکب قتل نیما شد. وی سپس در دادگاه گرجستان به حبس محکوم شد. در نهایت پس دوران کرونا از زندان گرجستان و به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

این زندانی که در حال تحمل دوران حبس خود بود، به درخواست خانواده مقتول، پرونده‌اش به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا او مطابق با قوانین ایران محاکمه شود. در نهایت متهم به درخواست ۴ نفر از اولیای دم و رای دادگاه، به اعدام محکوم شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در خوی

به گزارش ایرنا، یک زندانی در خوی از مجازات اعدام رهایی یافت.

رئیس‌ کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این خصوص گفت: امروز سه شنبه پنجم دی ماه، شخصی با هویت «م–ح» که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با تلاش دادستانی و بازپرس شعبه ۲ خوی در پی کسب رضایت از اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.

بخشش یک زندانی از اعدام در قزوین

به گزارش تسنیم، یک زندانی درقزوین از مجازات اعدام نجات یافت.

رئیس شورای حل اختلاف قزوین در این خصوص گفت: “این متهم پیشتر از بابت اتهام قتل در سال ۱۳۹۶، به اعدام محکوم شده بود با تلاش شعب شورای حل اختلاف شهر اقبالیه و ریش سفیدان این زندانی محکوم به اعدام پس از شش سال در پی رضایت از اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.”

آمل؛ رهایی یک زندانی از چوبه دار

به گزارش فارس، یک زندانی در آمل از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری مازندران در این خصوص گفت: “با کوشش اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان و پیگیری‌ مستمر دادستان عمومی و انقلاب مازندران، یک زندانی در آمل که در سال ۱۳۹۳ از بابت اتهام به قتل به اعدام محکوم شده بود، پس از ۹ سال در پی رضایت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت و به آغوش خانواده‌ بازگشت.”

هرانا ۵ دی ۱۴۰۲