تعطیلی مراکز پزشکی قانونی در ارومیه و مشکلات مردم

phpThumb (1)نیسان نیوز: به دلیل آنچه “کمبود پزشک” عنوان گردیده است مراکز پزشک قانونی سه شهر در استان ارومیه تعطیل شدند.

به گزارش نیسان نیوز، “پایین بودن حقوق و مزایای” پزشکان و “عدم تمایل” به فعالیت نیروهای کارشناس در مراکز پزشکی قانونی موجب بروز مشکلات عدیده‌ای در این حوزه کاری استان ارومیه شده است.

پزشکی قانونی استان ارومیه اعلام کرده است: علی‌رغم راه اندازی قسمت‌های مختلف در این اداره، به شدت با ریزش نیروی کارشناس روبرو هستیم و سالن تشریح شهر ارومیه تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خبرنگار نیسان نیوز در ارومیه گزارش داد: مراکز پزشکی قانونی خوی، سلماس و تکاب به علت کمبود کادر پزشکی تعطیل و سالن تشریح شهرهای ماکو، نقده و اشنویه که به تصویب هیئت دولت رسیده و از اعتبارات ملی اختصاص یافته استفاده خواهد شد، تاکنون به مرحله‌ی اجرایی نرسیده‌اند.

این در حالی است که سازمان پزشکی قانونی استان در راستای ساخت مراکز پزشکی قانونی نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان به پیمانکاران بدهکار است.

پیشتر و در همایش مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور که در کرمانشاه برگزار گردید، رئیس کل سازمان پزشک قانونی ایران از نحوه‌ی اداره و اجاره‌ی مراکز پزشکی قانونی استان ارومیه انتقاد و اعلام کرده بود که تنها یک مرکز پزشکی قانونی در سطح استان تملیکی است.

سازمان پزشکی قانونی ایران حدود ۲۶۰۰ پرسنل تمام وقت دارد که ۴ درصد آنان در رابطه با معاینه و بررسی اجساد با مرگ های غیرطبیعی و مشکوک فعالیت می‌کنند.