حامد پالیزوان بازداشت و به زندان الیگودرز منتقل شد

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه سوم دی ماه، حامد پالیزوان، دایی امید آذرخوش، یکی از جان باختگان اعتراضات آب خوزستان، در الیگودرز بازداشت و جهت سپری کردن دوران محکومیت خود به زندان این شهر منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه سوم دی ۱۴۰۲، حامد پالیزوان جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان الیگودرز منتقل شد.

آقای پالیزوان پیشتر توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو الیگودرز از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی به تحمل هشت ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

آقای پالیزوان در تاریخ بیستم آبان ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان خرم آباد منتقل شد. وی نهایتا با قرار تامین کیفری از این آزاد شد.

در احضاریه ای که در تاریخ دوازدهم مهرماه توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز صادر و به این شهروند ابلاغ شده بود، از وی خواسته شد تا ظرف مدت  سی روز از درج این ابلاغیه در سامانه، جهت اجرای حکم حبس خود به اجرای احکام مراجعه کند.

حامد پالیزوان، فرزند محمد، دایی امید آذرخوش، یکی از جان باختگان اعتراضات آب خوزستان است.

امید آذرخوش در اواخر تیر ۱۴۰۰، در جریان اعتراضات مردمی مورد هدف تیراندازی نیروهای نظامی در الیگودرز قرار گرفت و چند روز بعد در بیمارستان جان خود را از دست داد.

هرانا ۸ دی ۱۴۰۲