یک فعال مدنی از سوی دادگاه تهران احضار و مورد بازجویی قرار گرفت

Download (5)نیسان نیوز: “رضا شریفی بوکانی” از سوی دادگاه انقلاب تهران احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش نیسان نیوز، رضا شریفی بوکانی، فعال مدنی و زندانی پیشین، روز ۹ دی ماه از سوی دادگاه انقلاب تهران احضار گردیده و پس از ۵ ساعت با قرار وثیقه‌ی ۷۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری جلسه‌ی دادگاه، آزاد گردیده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته‌ی گذشته رضا بوکانی زندانی سیاسی سابق توسط شعبه ۳ بازپرسی دادگاه انقلاب تهران بصورت تلفنی احضار و پس از حضور در دادگاه در تاریخ ۹ دی ماه، اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه‌های بیگانه و شرکت در تجمعات غیر قانونی به وی ابلاغ شد.

رضا شریفی بوکانی پیشتر در روز ۱۶ آذرماه سال جاری در مراسم “روز دانشجو” در پارک “لاله‌” در تهران، حمایت خود را از ٢٨ زندانی سیاسی اعتصابی در زندان ارومیه اعلام کرده بود.

یکی از نزدیکان رضا بوکانی همچنین گفت: “مستندات دادگاه برای وارد کردن چنین اتهاماتی تنها شرکت رضا بوکانی در تجمعات قانونی روز ۱۶ آذر امسال بوده است.”

رضا شریفی بوکانی پیشتر در سال ١٣٨٩ نیز توسط نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت و از سوی شعبه‌ی ١٥ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به سه سال و شش ماه حبس محکوم شده و پس از سپری‌نمودن مدت زمان حبس خود در روز ٢ مردادماه سال ۱۳۹۲ از زندان آزاد گردیده بود.