شعبه سوم “بازپرس ویژه امنیت” دادگاه تهران دو فعال کُرد را احضار کرد

23970آژانس کُردپا: دو فعال حقوق مدنی و حقوق‌بشر کُرد اهل بوکان از سوی بازپرس شعبه سوم دادگاه انقلاب تهران مورد بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز سه‌شنبه نهم دی‌ماه، رضا شریفی بوکانی و سحر سعادتی دو فعال حقوق‌بشر و حقوق مدنی کُرد اهل بوکان، خود را به شعبه سوم “بازپرس ویژه امنیت” دادگاه انقلاب تهران معرفی کردند.

این دو فعال کُرد، شانزدهم آذرماه به دلیل شرکت در مراسم روز دانشجو در پارک لاله تهران به “تبلیغ علیه نظام” و “شرکت در تجمع غیرقانونی” متهم شده‌اند.

رضا شریفی بوکانی به دلیل شرکت در مراسم روز دانشجو در پارک لاله تهران و حمایت از زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه بازداشت شده بود
یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: سحر سعادتی و رضا شریفی بوکانی به مدت ٤ ساعت از سوی “امیری” بازپرس شعبه سوم “بازپرس ویژه امنیت” دادگاه انقلاب تهران مورد بازجویی و این دو فعال کُرد بدون حضور وکیل از خود دفاع کرده بودند.

رضا شریفی بوکانی به‌همراه سحر سعادتی، شانزدهم آذرماه امسال در مراسم روز دانشجو در پارک لاله تهران حمایت خود را از ٢٨ زندانی سیاسی کُرد زندان ارومیه اعلام کرده بودند.

رضا شریفی بوکانی به دلیل شرکت در این مراسم و حمایت از زندانیان اعتصاب‌کننده کُرد توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شده بود.

این دو فعال کُرد، هجدهم آذرماه امسال به دلیل شرکت در مراسم روز دانشجو به شعبه سوم دادگاه انقلاب تهران احضار گردیدند.