پیرانشهر؛ وفا رسولی‌آذر جهت اجرای حکم حبس بازداشت شد

هه‌نگاو؛ وفا رسولی‌آذر جوان ۱۹ ساله اهل پیرانشهر که در جریان جنبش‌ ژن ژیان ئازادی بازداشت و بعدها توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران جمعاً به ۲۶ ماه و ۱۸ روز حبس محکوم شده بود، جهت اجرای حکم خود بازداشت و به زندان مرکزی نقده منتقل شد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ (۴ ژانویه ۲۰۲۳)، وفا رسولی‌آذر جوان ۱۹ ساله اهل پیرانشهر پس از احضار به اجرای احکام این شهر بازداشت و جهت سپری نمودن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی نقده منتقل شده است.

وفا رسولی‌آذر اردیبهشت‌ماه امسال (می ۲۰۲۳) توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به ریاست قاضی “رضا قهرمانلو” از بابت اتهام “تحریق عمدی بنر اداره اطلاعات” به ١١ ماه و ١٦ روز حبس، به اتهام “تمرد نسبت به مأمورین دولت” به ٧ ماه و ١٦ روز حبس و از بابت اتهام “مشارکت در اخلال نظم و آسایش عمومی” به ٧ ماه و ١٦ روز حبس تعزیری و ٤٠ ضربه شلاق محکوم شده بود.

با اعمال قانون تجمیع احکام، حکم اشد این شهروند یعنی ۱۱ ماه و ۱۶ روز قابل اجرا می‌باشد.

قابل ذکر است که وفا رسولی‌آذر روز چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ (۱۸ ژانویه ۲۰۲۳) در جریان جنبش ژن ژیان ئازادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شد. وی در نهایت پس از ۱۰۰ روز بازداشت روز جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ با وثیقه و موقتاً تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی نقده آزاد شده بود.

هه‌نگاو؛ پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲