اخذ وجه نقد اجباری از دانش‌آموزان در سنندج

phpThumb (5)نیسان نیوز: اخذ وجوه نقد اجباری در مدارس مختلف کُردستان و ایران ادامه‌دار بوده و این بار در چندین مدرسه در سنندج، از والدین دانش‌آموزان، وجوه نقد اجباری اخذ گردید.

به گزارش نیسان نیوز، در مدارس مناطق مختلف سنندج، از والدین دانش‌آموزان مبالغی به اجبار اخذ شده است در حالی که این عمل خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی بوده و شخص مدیرکل آموزش و پرورش استان باید پاسخگو باشد.

برخی از مدارسی که وجوه نقد اجباری در آنها از سوی مسئولین مدرسه اخذ شده است، مدارس ۲۲ بهمن سنندج، خمینی، ایثار، امام حسین و … میباشند.

در پی انتشار اخباری مبنی بر دریافت غیر قانونی وجه از دانش‌آموزان مدارس سنندج، و پیگیری موضوع، صحت اخبار تأیید و موضوع پیگیری شده و در برخی مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش سنندج، و در پی بی‌توجهی مسئولان اداره مذکور در تأمین سوخت مورد نیاز مدارس، برخی مدیران در اقدامی غیرقانونی اقدام به دریافت وجوهی از دانش‌آموزان کرده‌اند.

اعمال شگردهایی چون ارسال نامه برای اولیا به امضای رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه برای دور زدن قانون در حالی صورت گرفته است که به گفته فرماندار شهرستان سنندج، شورای آموزش و پرورش شهرستان، هیچ مصوبه‌ای مبنی بر دریافت وجه از دانش‌آموزان بابت خرید سوخت نداشته است.