صدور حکم اعدام برای یک متهم همزمان با رهایی دو زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – یک متهم در شهرستان اشکذر از بابت اتهام قتل توسط دادگاه کیفری یک استان یزد به اعدام محکوم شد. از سوی دیگر دو زندانی در نهاوند و کرج که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، یک متهم در یزد به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، در آذر ماه سال ۱۴۰۰ دو متهم در شهرستان اشکذر واقع در استان یزد سه عضو یک خانواده پدر، مادر و پسر دوازده ساله آنها را به قتل رساندند. این پرونده پس از بازداشت متهمان برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان یزد ارسال شد.

در این گزارش آمده است، در رای صادر شده توسط شعبه قضایی مذکور، متهم ردیف اول از بابت اتهام قتل به سه بار اعدام و متهم ردیف دوم تحت عنوان معاونت در قتل به حبس ابد محکوم شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در نهاوند
به گزارش ایرنا، یک زندانی در شهرستان نهاوند از مجازات اعدام رهایی یافت.

روابط عمومی دادگستری کل استان همدان در این خصوص گفت: “با تلاش صلح آوران و اعضای شورای حل اختلاف استان، یک زندانی در شهرستان نهاوند که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.”

در این گزارش آمده است: “در سال گذشته، هجده زندانی محکوم به اعدام در استان همدان با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.”

رهایی یک زندانی از اعدام در کرج
به گزارش ایرنا، یک زندانی محبوس در زندان قزلحصار کرج که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج در این خصوص گفت: این زندانی پس از اخذ رضایت اولیای دم بابت مجازات تعزیری حبس درحال تحمل کیفر است.

به گفته الله کرم عزیزی، این زندانی حدود چهار سال در زندان تحمل کیفر کرده است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۰/۲۰