صدور حکم اعدام برای یک متهم همزمان با رهایی سه زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – یک متهم به قتل در آبادان توسط دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد. همچنین سه زندانی در بروجن و شاهرود که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم به قتل به اعدام محکوم شد.

در این گزارش آمده است؛ تیرماه ۱۴۰۰ فردی ۱۸ ساله در یکی از خیابان های آبادان، طی یک درگیری مرتکب قتل و سپس بازداشت شد.

پس از گذشت بیش از دو سال، در نهایت این متهم توسط دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد.

رهایی دو زندانی از اعدام در بروجن
به گزارش فارس، رئیس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجن از رهایی دو زندانی از اعدام در این شهر خبر داد.

علی رحیمی گفت: یکی از شهروندان لرستانی ما در سفر به بروجن طی یک درگیری کشته شد. در این میان هیأت ما به پرونده قتل ورود کرد و تا ساعت ۳ بامداد روز اعدام هم از تلاش دست نکشیدیم و دقیقاً زمانی که قاتل پای چوبه‌دار رفت، توانستیم رضایت خانواده مقتول را بگیریم.

رحیمی ادامه داد: در پرونده دیگری، جوانی در یک درگیری منجر به قتل پسرعموی خود شده بود که در این موضوع هم هیأت ما ورود کرد. پس از تلاش های فراوان، موفق به کسب رضایت اولیای دم شدیم.

رهایی یک زندانی از اعدام در شاهرود
به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس کل دادگستری استان سمنان اعلام کرد: فردی سال گذشته قتلی را مرتکب شده بود که برای وی پرونده قضایی در شهرستان شاهرود تشکیل و جهت اِعمال مجازات به شعبه دوم کیفری یک استان سمنان مستقر در این شهرستان ارجاع شد.

محمدجعفر عبدالهی افزود: این زندانی که ۱۶ ماه در حال تحمل حبس در زندان بود با اخذ رضایت، از مجازات اعدام نجات یافت و اولیای دم باعث آزادی وی از ندامتگاه شدند.

به گفته عبداللهی، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۲ محکوم در استان سمنان از مجازات اعدام رهایی یافتند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۰/۲۳