صدور حکم اعدام برای سه متهم همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – سه متهم به قتل در تهران در پرونده های جداگانه توسط دادگاه کیفری این استان به اعدام محکوم شدند. همچنین، یک زندانی در شهرستان بم که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم به قتل در تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، در نیمه شب ۳۱ اردیبهشت ماه امسال، اردلان که به عنوان دستفروش در پارک فعالیت می‌کرد، توسط بابک با ضربات چاقو به گردن به قتل رسید. ماموران پلیس پس این حادثه متهم را بازداشت کردند.

متهم در اعترافات خود عنوان کرد که در دفاع از خود و یک دختر جوان دست به جنایت زده است. او گفت که در پاسخ به تهدید اردلان، که مست بود و حالت طبیعی نداشت، چاقویی را که در جیب داشت برای ترساندن او بیرون آورده بود که به طور ناخواسته باعث مرگ اردلان شده است.

دختر جوان نیز تایید کرد که اردلان قصد تعرض به او را داشته و بابک در دفاع از او وارد عمل شده است.

در نهایت متهم در دادگاه کیفری یک استان تهران، از بابت اتهام قتل و به درخواست اولیای مقتول به اعدام محکوم شد.

صدور حکم اعدام برای دو متهم در تهران
به گزارش رکنا، دو متهم به قتل در تهران به اعدام محکوم شدند.

در این گزارش آمده است، حادثه در ۲۰ اسفند ماه رخ داد و جسد قربانی پس از کشف در کنار یک کامیون به پزشکی قانونی منتقل شد. شهرام که راننده یک پژو ۲۰۶ بود، توسط دو موتورسوار با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

در تحقیقات پلیس مشخص شد اختلافاتی بین شهرام با یک موزیسین جوان به نام پژمان وجود داشته که چند روز قبل توسط مقتول مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

پژمان در بازجویی‌ها به اجیر کردن دو نفر برای گوشمالی دادن به شهرام اعتراف کرد. وی اظهار داشت که پس از کتک خوردن و شکسته شدن شیشه‌های خودرو اش توسط شهرام، به مغازه نجاری پسرعمویش رفته و دو نفر به نام‌های ایرج و شاهرخ را برای انتقام گیری اجیر کرده است.

در دادگاه کیفری یک استان تهران، ایرج و شاهرخ به مشارکت در قتل اعتراف کردند و پژمان و پسرعمویش نیز به معاونت در جنایت محکوم شدند. قضات دادگاه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده، ایرج و شاهرخ را به اعدام محکوم کردند، پژمان به ۱۶ سال زندان و آریا به ۴ سال زندان محکوم شد

رهایی یک زندانی از اعدام در بم
به گزارش رکنا، یک زندانی از مجازات اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، این متهم در سال ۱۳۹۷ در یک نزاع مرتکب قتل و بازداشت شد. وی سپس توسط دادگاه کیفری یک شهرستان بم به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور نیز تایید شد.

رییس شورای قضایی استان کرمان در این خصوص گفت: در پی ابراز ندامت و پشیمانی این زندانی در زندان، مسئولان قضایی استان و شهرستان بم تلاش هایی در راستای اخذ رضایت اولیای دم آغاز کردند و پس از برگزاری چندین جلسه صلح و سازش صبح امروز این تلاش ها نتیجه داد و محکوم از اعدام رهایی یافت.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۱/۰۳