صدور حکم اعدام برای دو متهم همزمان با رهایی سه زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – دو متهم به قتل در تهران توسط دادگاه کیفری این استان به اعدام محکوم شدند. همچنین سه زندانی در کرج که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، دو متهم به قتل در تهران به اعدام محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، یک زوج چند سال قبل با انگیزه ناموسی مرتکب قتل و سپس بازداشت شدند. این دو متهم دو سال پیش توسط شعبه چهارم دادگاه کیفری‌ استان تهران به اعدام محکوم شدند.

حکم صادره توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده آنها جهت رسیدگی به شعبه هم عرض ارسال شد.

متهمان مجددا در شعبه دهم دادگاه کیفری‌ استان تهران پای میز محاکمه رفتند.

یکی از متهمان در جلسه دادگاه اظهار کرد: روز حادثه مرد مقتول تماس گرفت. من و نامزدم می‌خواستیم به بیرون شهر برویم. مقتول گفت او هم می‌آید. قبول کردم. وقتی به محل مورد نظر رسیدیم، چادر زدیم و من برای خرید بیرون رفتم. وقتی داشتم برمی‌گشتم صدای جیغ نامزدم را شنیدم و با عجله وارد چادر شدم و متوجه شدم او قصد تجاوز به نامزدم را دارد. او را زدم و خفه کردم. بعد هم به همراه نامزدم برای مدتی فرار کردیم.

نهایتا این زوج توسط قضات دادگاه به اعدام محکوم شدند.

رهایی سه زندانی از اعدام در کرج
به گزارش ایرنا، مدیر زندان قزلحصار کرج اعلام کرد که سه زندانی محکوم به اعدام با پیگیری های واحد مددکاری این زندان فرصت زندگی دوباره یافتند.

به گفته الله کرم عزیزی، این سه زندانی که بین پنج تا هفت سال در انتظار اجرای حکم بودند با رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافتند.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۱۱/۰۱