صدور حکم اعدام برای یک متهم همزمان با رهایی دو زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – یک متهم در کرج از بابت اتهام قتل همسرش توسط شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد. همزمان، دو زندانی در تبریز و کرج که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم در کرج به اعدام محکوم شد.

در این گزارش آمده است؛ تحقیقات پلیسی و قضایی در پرونده قتل زن جوانی که در ۱۷ اردیبهشت سال ۹۶ در خانه‌اش به طور مرموزی کشته شده بود، نشان داد که مهشید در اثر خفگی جان باخته است. شوهر قربانی، حسام که ادعا می‌کرد هنگام وقوع جرم در محل کار بوده، بعد از تحقیقات گسترده پلیس به قتل اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود گفت: من و همسرم زندگی خوبی داشتیم تا اینکه مدتی پیش، به طور کاملا اتفاقی هنگام بررسی گوشی همسرم متوجه شدم که او با مردی غریبه در ارتباط است. سپس تصمیم گرفتم از خودش بپرسم این مرد کیست؟ اما همسرم منکر هرگونه آشنایی شد و وقتی پیام‌های موجود در گوشی را به او نشان دادم، ادعا کرد که حتماً گوشی به دست دخترمان افتاده و اشتباهاً تماس و پیامکی ارسال شده است.

حسام در خصوص روز حادثه گفت: روز حادثه، دختر هشت ساله‌ام را به مدرسه بردم و به او گفتم که ظهر به خانه مادربزرگش برود چون من و مادرش قرار است جایی برویم. بعد از آن به سرکار نرفتم و به خانه بازگشتم. وقتی به خانه رسیدم از همسرم خواستم توضیح دهد اما او باز هم منکر شد و این بار کار به درگیری کشید. سپس دهانش را با یک شال بستم. برای آرام شدن به حیاط رفتم و سیگاری روشن کردم اما وقتی برگشتم دیدم همسرم نفس نمی‌کشد. سعی کردم با فرو کردن یک جسم نوک‌تیز به زیر گلویش او را نجات دهم اما بی‌فایده بود و او مرده بود. نمی‌دانستم چه کار کنم، تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که با صحنه‌سازی خودم را تبرئه کنم، به همین خاطر یک پلاستیک روی سرش کشیدم، کلید را داخل قفل در گذاشتم و بیرون رفتم تا همه فکر کنند همسرم به دست یک ناشناس به قتل رسیده است.

در نهایت، متهم توسط شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز و به درخواست اولیای دم، به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در تبریز
به گزارش رکنا، یک متهم در تبریز که از بابت قتل خواهرزاده خود به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت از اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، پسر ۲۸ ساله در یکی از مناطق اطراف تبریز در یک درگیری خانوادگی خواهرزاده ۱۹ ساله خود را را به قتل رسانده و در همان صحنه جرم بازداشت شد.

بابک محبوب علی‎لو، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: متهم پس از دستگیری مورد تحقیق قرار گرفت و در حالیکه متهم به قتل در بازداشت قرار داشت. در نهایت اولیای دم رضایت خود را مبنی بر بخشش از اعدام متهم را اعلام کردند.

رهایی یک زندانی از اعدام در کرج
به گزارش رکنا، یک متهم در کرج به قتل با جلب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، متهم به نام سهیل در سال ۹۱ با همدسی زنی به نام ناهید مرتکب قتل همسر این زن به نام فرهاد شده بود. پس از تحقیقات پلیس، وی نهایتا پس از هشت سال به همراه همسر مقتول بازداشت و روانه زندان شدند.

در این گزارش آمده است؛ سهیل، ۳۰ ساله پس از چندین مرحله محاکمه سرانجام توسط شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به اتهام مباشرت در قتل عمد به اعدام و ناهید، ۴۹ ساله هم به اتهام معاونت در قتل به حبس محکوم شدند. حکم اعدام در دیوان عالی تایید شد و برای اجرا به شعبه ششم اجرای احکام منتقل شده بود.

در نهایت اولیای دم به شرط پرداخت دیه از اجرای حکم متهم گذشت کردند.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۱۱/۱۲