صدور سه حکم اعدام همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – دو متهم در کرج و تهران توسط دادگاه های کیفری از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شدند. همچنین یک متهم در مشهد به اعدام و شلاق محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد. از سوی دیگر یک زندانی در یاسوج با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، یک متهم در کرج به اعدام محکوم شد.

براساس این گزارش، یک سال قبل زوجی در خودرو شخصی‌شان هدف اصابت گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

پس از مدتی متهم بازداشت شد. در بررسی ها مشخص شد که وی به دلیل اینکه این زوج اجازه ازدواج با دخترشان را به وی نداده بودند، اقدام به قتل آنها کرده است.

این مرد که اتهامات وارده به خود را در جلسات دادگاه رد کرده بود، نهایتا توسط شعبه دو دادگاه کیفری یک استان البرز به اعدام محکوم شد.

صدور و تایید حکم اعدام و شلاق یک زندانی در دیوان عالی کشور
به گزارش فرارو، حکم اعدام یک زندانی توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

براساس این گزارش، اسفند سال گذشته فردی با هویت «احمد-م» (متهم به قتل) به اتهام قتل یکی از دوستانش در شهرستان درگز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

سپس کیفرخواست پرونده این متهم به شعبه ششم دادگاه کیفری یک مشهد ارسال شد.

در نهایت با پایان جلسات دادگاه، قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، متهم این پرونده را از بابت اتهام قتل اعدام و به اتهام ارتباط نامشروع با همسر مقتول به تحمل ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم کردند. همسر مقتول نیز به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم نهایتا توسط شعبه ۴۹ دیوان عالی کشور عینا تایید شد.

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران
به گزارش رکنا، یک متهم توسط دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.

براساس این گزارش، در فروردین امسال مردی ۴۷ ساله به قتل رسید. پس از انجام بررسی ها و تحقیقات، متهم به قتل دستگیر شد. پس از آن متهم به بازسازی صحنه جرم پرداخت و با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

متهم در جلسه دادگاه گفت: من ومقتول با هم دوست بودیم و به خانه هم رفت و آمد داشتیم البته چون او تنها زندگی می‌کرد من بیشتر به خانه‌اش می‌رفتم. روز حادثه وقتی به خانه‌اش رفتم بر سر موضوعی با هم بحث کردیم و کار به درگیری فیزیکی کشیده شد اما ناگهان او با یک تیغ که لکه‌های خون هم روی آن بود به سمتم حمله کرد. وقتی اعتراض کردم، گفت من چند ماهی است به ویروس HIV مبتلا شده‌ام الان هم با این تیغ آلوده تو را می‌ زنم تا مثل من به ویروس HIV مبتلا شوی. با شنیدن این حرف خیلی وحشت کردم و ترسیدم، می‌خواستم فرار کنم که مانعم شد من هم بلافاصله به آشپزخانه رفتم و چاقویی برداشتم و چند ضربه به او زدم. نمی‌خواستم او را بکشم فقط می‌خواستم خودم را نجات بدهم.

در پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، ادعای متهم مبنی بر دفاع مشروع را نپذیرفتند و وی را به اعدام محکوم کردند.

یک زندانی در یاسوج از مجازات اعدام رهایی یافت
به گزارش اعتماد، یک زندانی در یاسوج با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

براساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از ۱۲ سال قبل با خبر خودکشی زن میانسالی به پلیس آغاز شد. پس از تحقیقات بیشتر، وی به اتهام قتل همسرش پای میز محاکمه رفت و به قتل اعتراف کرد. متهم توسط یکی از مراجع قضایی یاسوج به اعدام محکوم شد.

با گذشت ۱۲ سال و در حالی که مرد زندانی دوبار پای چوبه دار رفته و هر بار مهلت گرفته بود سرانجام وقتی برای سومین بار نام مرد زندانی در فهرست اجرای حکم قرارگرفت، با جلب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۱۱/۱۵