صدور حکم اعدام برای یک متهم همزمان با رهایی چهار زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – یک مرد به اتهام آزار جنسی دختر خوانده ۱۴ ساله خود، توسط شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد. همچنین، چهار زندانی در ارومیه که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگازاری هرانا به نقل از رکنا، یک مرد به اتهام آزار جنسی دختر خوانده خود به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، در پی شکایت دنیا دختر ۱۴ ساله، متهم ۴۵ ساله به نام شاهین به اتهام آزار و اذیت وی بازداشت شده است.

پس شکایت این دختر نوجوان وی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان آزار و اذیت وی را تایید کردند. در نخستین جلسه تحقیق دادگاه، مادر دختر اعتراف کرد که از این موضوع آگاه بوده اما به دلیل ترس سکوت کرده است.

در ادامه تحقیقات، مشخص شد که شاهین پیشتر به اتهام آزار و اذیت دختر خود در دادگاه به اعدام محکوم شده، اما پس از پس گرفتن شکایت دخترش و ادعای توبه، از حکم اعدام رهایی یافته است.

اطلاعات جدیدی در جلسه دادگاه فاش شد که نشان می‌دهد شاهین سال‌ها پیش دختر خود را آزار داده و پس از محکومیت به اعدام، با پس گرفتن شکایت دختر و انتقال اموال به نام وی، از حکم رهایی یافته است. دختر وی در جلسه دادگاه حاضر شد و توضیحاتی در این باره ارائه داد.

در پایان، دادگاه با در نظر گرفتن مدارک موجود در پرونده، شاهین را به اتهام آزار و اذیت دخترخوانده‌اش به اعدام محکوم کرد. این جلسه دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار شد و دنیا، دختر نوجوان، برای پدرخوانده‌اش اشد مجازات را خواسته است.

رهایی چهار زندانی از اعدام در ارومیه
به گزارش برنا، چهار زندانی در ارومیه از اعدام رهایی یافتند.

ناصر عتباتی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در این خصوص اظهار کرد: “در پی قتل فردی توسط چهار نفر در شهریور سال ۱۴۰۰، رسیدگی به جرم این چهار نفر در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و پرونده آنها در شعبه کیفری یک در حال رسیدگی بود.”

عتباتی افزود: پس از برگزاری جلسات صلح و سازش، اولیای دم رضایت دادند و این چهار متهم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گفته وی، با این گذشت و بخشش اولیای دم، سازش‌ های مربوط به پرونده‌ های قتل طی سال جاری در استان به ۳۵ مورد رسیده است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۱۱/۱۰