سنندج؛ بازداشت ژیلا هژبری جهت اجرای حکم حبس

ژیلا هژبری شهروند اهل مریوان که پیشتر توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به بند زنان زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ژیلا هُژَبری، شهروند اهل مریوان پس از احضار به اجرای احکام سنندج (سنه) بازداشت و جهت سپری نمودن دوران محکومیت ۳ سال و ۸ ماهه خود به بند زنان زندان مرکزی سنندج معروف به (کانون اصلاح و تربیت) منتقل شده است.

ژیلا هژبری مردادماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای اداره اطلاعات در بوکان بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. وی پس از مدتی به بن زنان زندان مرکزی سنندج منتقل و با تودیع وثیقه و موقتاً تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی زمستان سال گذشته توسط دادگاه انقلاب بوکان به ریاست قاضی “کشاورزی” به اتهام “همکاری و عضویت در حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک)” به تحمل ۵ سال حبس، از بابت “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل ۱ سال حبس و از بابت “تمرد از مامور دولتی” به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که با اعمال قانون تجیع احکام حکم اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری وی قابل اجرا بود.

حکم ۵ سال حبس ژیلا هژبری بعدها و پس از درخواست تسلیم به رای وی، به ۳ سال و ۸ ماه حبس کاهش یافت.

هه‌نگاو؛ چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲