پرونده قتل داریوش مهرجویی؛ همزمان با صدور یک حکم اعدام، چهار متهم به شلاق محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – متهم ردیف اول پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش، در دادگاه کیفری استان البرز به اعدام، شلاق و حبس محکوم شد. سه متهم دیگر این پرونده در کنار سایر مجازات ها به شلاق محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، متهم ردیف اول در پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسر وی وحیده محمدی فر، به اعدام، شلاق و نیز حبس محکوم شد.

طبق این گزارش، رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: جلسات رسیدگی اولیه به این پرونده در تاریخ بیست و هفتم و بیست و هشتم دی ماه برگزار شد. پس از اعلام ختم رسیدگی، قاضی شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز، برای چهار متهم پرونده حکم مجازات متناسب صادر کرد.

بر اساس کیفرخواست صادره، بدین ترتیب متهم ردیف اول به اتهام قتل عمدی داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، بر اساس “مطالبه قصاص از سوی اولیای دم” به اعدام محکوم شد. همچنین مجازات شلاق و هشت سال حبس برای وی مقرر شد.

متهمین ردیف دوم، سوم و چهارم این پرونده، به مجازات های شلاق، حبس و دیه محکوم شدند.

فاضلی هریکندی در ادامه افزود: آرای صادر شده قطعی نیست و در صورت فرجام‌خواهی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد. در صورت تایید رای و قطعیت آن، احکام صادره اجرا خواهد شد.

در تاریخ بیست و دوم مهرماه، خبر قتل داریوش مهرجویی و وحیده (رقیه) محمدی‌فر در حوزه قضایی شهرستان فردیس، انتشار یافت. ظرف چند روز، چهار متهم اصلی این پرونده دستگیر شدند. با پایان مراحل بازجویی و تحقیقات، دادگاه رسیدگی اولیه به این پرونده در دی ماه برگزار شد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۱/۲۳