علیرغم نیاز به رسیدگی پزشکی؛ تداوم بازداشت حسین حسین پور در زندان شیراز

خبرگزاری هرانا – حسین حسین پور، شهروند اهل مهاباد، علیرغم گذشت بیش از پنج ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شماره دو شیراز بسر میبرد. آقای حسین پور که در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از ناحیه چشم آسیب دیده، در طی بازداشت دچار عفونت چشم شده و کماکان از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین حسین پور علیرغم گذشت بیش از پنج ماه از زمان دستگیری، به صورت بلاتکلیف در زندان شماره دو شیراز بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای حسین پور بیش از چهل روز است که از زندان عادل‌آباد به زندان شماره دو یا زندان نظام منتقل شده است. از زمان انتقالش به این زندان، مسئولان از دادن داروهای مرتبط با چشمانش که در جریان اعتراضات توسط گلوله ساچمه‌ای آسیب دیده، خودداری می‌کنند. همچنین بدن او که مورد اصابت گلوله گاز اشک‌آور قرار گرفته بود، نیز دچار عفونت شده و تاول زده است. حسین نیاز جدی به رسیدگی پزشکی و درمانی دارد.”
به گفته این منبع مطلع، علیرغم پیگیری خانواده این شهروند از مراجع قضایی جهت آزادی موقت وی، تاکنون این امر میسر نشده است.

حسین حسین پور اوایل شهریور ماه سال جاری، توسط ماموران اداره اطلاعات در جاده نورآباد شیراز بازداشت شد. وی نهایتا چندی بعد پس از اتمام مراحل بازجویی در بازداشتگاه سروش شیراز به زندان عادل آباد این شهر منتقل شد.

اوایل آذرماه سال جاری، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در شعبه دوم دادگاه انقلاب نورآباد از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برگزار شده بود.

حسین حسین پور در تاریخ ششم آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در مهاباد از ناحیه چشم سمت راست مورد اصابت گلوله ساچمه ای قرار گرفته است. وی تاکنون چهار عمل جراحی انجام داده است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۱/۳۰