صدور یک حکم اعدام همزمان با رهایی سه زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – یک متهم به قتل توسط دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی به اعدام محکوم و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد. همچنین سه زندانی در شهرهای ارومیه و خوی که پیشتر در پرونده هایی مجزا از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، حکم اعدام یک زندانی در دیوان عالی کشور تایید شد.

در این گزارش آمده است؛ اواخر تیر سال گذشته بود که صدای شلیک گلوله در جاده روستایی «آبقد» از توابع چناران در به پلیس گزارش شد. در جریان این تیراندازی مردی به نام محمد، ۳۷ ساله جان خود را از دست داد.

پس از مدتی یک متهم به نام یاسر در این خصوص بازداشت و توسط شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به اعدام محکوم شد. اخیرا حکم اعدام صادره توسط قضات شعبه ۴۸ دیوان عالی کشور تایید شده است.

رهایی دو زندانی از اعدام در ارومیه
به گزارش صدا و سیما، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رهایی دو زندانی از اعدام در ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام اینکه احکام اعدام این زندانیان در آستانه اجرا قرار داشت، اظهار کرد: در یکی از این پرونده ها در سال ۱۳۹۷ فردی با هویت ا-ب مرتکب قتل فردی با هویت م-و شده بود. در پرونده دیگر نیز که مربوط به واقعه یک فقره قتل در سال ۱۴۰۱ است، فردی با هویت س – ع مرتکب قتل شخصی با هویت گ – م شده بود. حکم قطعی اعدام هر دو متهم پرونده توسط مرجع قضایی صادر و چندی بعد احکام اعدام این افراد در دیوان عالی کشور تایید شد.

عتباتی ادامه داد: به منظور سازش و اخذ رضایت از اولیاء دم این دو مقتول، اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف زندان ارومیه با دعوت از آنها و با تلاش‌های صورت گرفته موفق به اخذ رضایت از اولیاء دم شدند که نتیجه آن رهایی این دو محکوم به اعدام از دار مجازات بود.

رهایی یک زندانی از اعدام در خوی
به گزارش میزان، یک زندانی در شهرستان خوی واقع در استان آذربایجان غربی از مجازات اعدام رهایی یافت.

ناصر عتباتی اظهار کرد: در اسفند ماه ۱۴۰۰ فردی به قتل رسیده بود که موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت. با طی مراحل تحقیقات مقدماتی، متهم در دادگاه کیفری یک استان مستقر در خوی، به اتهام مباشرت در قتل عمدی به اعدام محکوم شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در نهایت اولیای دم رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به محکوم علیه اعلام و به وی فرصت دوباره زندگی دادند.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۱۱/۲۹