یک زندانی در زندان دستگرد اصفهان اعدام شد/ دو محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافتند

خبرگزاری هرانا – حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد. از سوی دیگر، دو محکوم به اعدام در تهران و همدان از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه روز یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه، یک زندانی در زندان دستگرد اصفهان اعدام شد.

هویت وی، اشرف اکرم‌الله، ۳۶ ساله و تبعه کشور افغانستان، گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، “اشرف اکرم‌الله، یازده سال سن داشته است که با خانواده به ایران مهاجرت کرد. در سال ۸۸، پدر اشرف به اتهام مواد مخدر در زندان اعدام شد. اشرف به اتهام قتل در یک نزاع دسته جمعی توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.”

یک زندانی از اعدام رهایی یافت
به گزارش اعتماد آنلاین، یک زندانی از اعدام نجات یافت.

بر اساس این گزارش، شش سال پیش، محسن، جوان ۱۹ ساله‌ ای بخاطر دعوا با دوست خود با استفاده از چاقو دوستش را به قتل رساند. این جوان پس از بازداشت و اعتراف به قتل با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد. رای دادگاه در دیوان عالی کشور تایید شده بود و خانواده قربانی اصرار به اجرای حکم را داشتند.

در نهایت پس از گذشت شش سال، خانواده محسن موفق به جلب نظر اولیای دم شدند و این زندانی از چوبه دار رهایی یافت. این متهم بار دیگر در شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شده است.

بخشش یک زندانی در زندان همدان
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون قضایی قوه قضاییه از عفو یک زندانی محکوم به اعدام در زندان همدان خبر داد.

به گفته صادق رحیمی، این متهم محکوم به اعدام به دلیل اقدامات مثبت در داخل زندان مورد عفو و تخفیف مجازات رهبری قرار گرفته است

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۲/۰۱