بیش از ۲ ماه بلاتکلیفی؛ تداوم بازداشت ابوالحسن منتظر در بند ۲۰۹ زندان اوین

خبرگزاری هرانا – ابوالحسن منتظر، متهم سیاسی ۶۴ ساله علیرغم گذشت بیش از دو ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابوالحسن منتظر در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای منتظر از بیماریهای متعددی از جمله بیماری‌ های قلبی، ریوی، کلیه، مجاری ادراری و آرتروز رنج میبرد. همچنین، علیرغم پیگیری های خانواده وی، مسئولین مربوطه از ارائه پاسخی شفاف در خصوص وضعیت و پرونده او خودداری میکنند. امری که منجر به افزایش نگرانی های خانواده اش در خصوص وضعیت جسمانی ابوالحسن منتظر شده است.”
بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، این متهم سیاسی علیرغم گذشت ۶۷ روز از زمان دستگیری، تنها یک تماس کوتاه با خانواده خود داشته و کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد.

ابوالحسن منتظر در تاریخ یکم دی ماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آقای منتظر اطلاعی حاصل نشده است.

ابوالحسن منتظر پیشتر در سال ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و چندی بعد آزاد شد. وی در نهایت توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس محکوم شد. آقای منتظر در سال ۹۹ جهت تحمل حبس به زندان منتقل شد و در فروردین ماه سال جاری پس از تحمل ۳ سال حبس به دنبال صدور بخشنامه عفو از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

ابوالحسن منتظر، ۶۴ ساله و از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۲/۰۸