با پایان ایام مرخصی؛ کاوه امیری به زندان اوین بازگشت

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه دهم اسفندماه، کاوه امیری، زندانی سیاسی با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه دهم اسفند ۱۴۰۲، کاوه امیری به زندان اوین بازگشت.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “روز جاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای امیری از بابت گشایش پرونده جدید، در شعبه ۱۰۸ دادگاه انقلاب شهریار از بابت اتهام تشویش اذهان عمومی برگزار شد. وی بلافاصله با پایان ایام مرخصی، جهت تحمل ادامه دوران محکومیت خود از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به زندان اوین بازگشت.”
کاوه امیری در تاریخ سوم اسفندماه، با تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شده بود.

در تاریخ دوازدهم دی‌ ماه، کاوه امیری به دلیل اتهامات مرتبط با یک پرونده جدید، پس از حضور در دادگاه انقلاب شهریار بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. در نهایت آقای امیری در تاریخ چهارم بهمن ماه، به بند چهار زندان اوین منتقل شد.

آقای امیری در تاریخ نوزدهم شهریورماه سال جاری نیز، پس از مراجعه به پلیس امنیت در شهرستان شهریار بازداشت و سپس در تاریخ بیست و دوم شهریورماه با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شده بود.

این مربی جودو در اواخر مهرماه، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار به ریاست یک قاضی برجسته، به اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد. نهایتا، این حکم در اواسط آذرماه توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تأیید گردید.

کاوه امیری، سی و نه ساله، مربی جودو و ساکن شهرستان شهریار است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۲/۱۰