علیرغم حال نامساعد جسمی؛ تداوم بازداشت وحید عباسی در زندان شیبان اهواز

خبرگزاری هرانا – وحید عباسی، از آسیب دیدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت قریب به شانزده ماه از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر میبرد. با وجود وضعیت جسمانی نامناسب آقای عباسی، او از رسیدگی پزشکی مکفی و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید عباسی، از آسیب دیدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای عباسی علیرغم گذشت قریب به شانزده ماه از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر می‌برد. وی در آبان سال ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری از ناحیه چشم مورد اصابت گلوله ساچمه ای قرار گرفت و آسیب دید. با وجود نیاز مبرم وی به رسیدگی پزشکی تخصصی، او همچنان با بهانه تراشی مسئولان زندان از اعزام به بیمارستان محروم مانده است.”
بر اساس اطلاعاتی که به دست هرانا رسیده است، درخواست های مکرر این متهم سیاسی بابت تعیین قرار لازمه برای برخورداری از آزادی موقت، همواره با مخالفت مسئولان مواجه شده است.

در جریان اعتراضات سراسری در آبان سال ۱۴۰۱، وحید عباسی به همراه چند تن دیگر توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی، به زندان شیبان اهواز منتقل شدند.

چند ماه بعد کیفرخواست پرونده این شهروندان با اتهاماتی از قبیل “محاربه، افساد فی الارض و تشکیل گروه باغی” به شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز ارجاع داده شد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۱۲/۱۳