صدور حکم اعدام برای دو متهم در تهران

خبرگزاری هرانا – مردی در تهران که پیشتر از بابت اتهام قتل بازداشت شده بود، با حکم دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد. همچنین یک متهم دیگر در تهران از بابت اتهام تجاوز به اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد.

براساس این گزارش، مدتی قبل زن جوانی به ماموران پلیس شکایت کرد و خواستار کمک شد. او که به همراه همسرش به پلیس مراجعه کرده‌ بود گفت: من زنی ۳۵ ساله هستم. یک روز که شوهرم دخترم را به مدرسه برده‌ بود دایی‌ام که رابطه خیلی خوبی با هم داشتیم زنگ در خانه را زد و وارد خانه شد. او به من گفت صبحانه نخورده‌ است. وقتی رفتم برایش صبحانه آماده کنم با وضعیت بسیار بدی به من تعرض کرد. آن‌قدر حالم بد بود که نمی‌دانستم باید چه کنم و چه بگویم. به‌شدت افسرده شده‌ بودم و زندگی‌ام سیاه شده ‌بود. من هم صادقانه موضوع را به همسرم گفتم و تصمیم گرفتیم شکایت کنیم.

وقتی دایی این زن بازداشت شد، ادعا کرد برای گرفتن انتقام از برادر قربانی دست به این کار زده ‌است.

با ارسال پرونده به شعبه ۶ دادگاه کیفری استان تهران و تکمیل تحقیقات و به دست آمدن فیلمی که نشان می‌داد دایی خشن چطور خواهرزاده‌اش را قربانی کرده ‌است، دادگاه جلسه رسیدگی را برگزار کرد.

در جلسه رسیدگی شاکی دوباره ادعایش را مطرح کرد و خواستار مجازات متهم شد. در ادامه متهم نیز در جایگاه قرار گرفت و ابراز پشیمانی کرد اما در نهایت قضات وارد شور شدند و رأی بر اعدام متهم دادند.

لازم به ذکر است در ادبیات عرفی رسانه های دارای مجوز از کلمه آزار و اذیت برای اشاره به تجاوز و اشکال مختلف آسیب های جنسی استفاده می شود.

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران
به گزارش رکنا، برای یک متهم حکم اعدام صادر شد.

براساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از تابستان سال ۱۴۰۰ به دنبال جدال خیابانی که میان ۲ مرد در پاکدشت رخ داده بود آغاز شد. در این درگیری یکی از آنها که مرد میانسالی بود از ناحیه گردن به شدت آسیب دید و به بیمارستان منتقل شد. اما این مرد حدود ۵۵ ساله ساعتی بعد به خاطر بریدگی شاهرگ اصلی گردن در بیمارستان جان باخت.

پس از مدتی یک مرد ۳۱ ساله‌ به نام پیمان در این خصوص بازداشت شد.

تلاش پلیس برای افشای هویت قربانی و شناسایی اولیای دم بی‌نتیجه ماند. با گذشت ۲ سال از این ماجرا پیمان در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: با توجه به عدم شناسایی اولیای دم، رئیس قوه قضاییه برای متهم درخواست اعدام را مطرح کرده است.

پس از دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده پیمان را به اعدام محکوم کردند.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۱۲/۱۵