رهایی دو زندانی از چوبه دار همزمان با صدور یک حکم اعدام

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در ارومیه و شهرستان اسدآباد که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. از سوی دیگر یک متهم به قتل توسط دادگاه کیفری یک تهران به اعدام محکوم و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی در زندان ارومیه از اعدام رهایی یافت.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی به هرانا اطلاع داد: سعید رضایی با پرداخت هفت میلیارد دیه مورد بخشش اولیای دم قرار گرفت و به بند عمومی زندان ارومیه بازگشت.

هرانا روز گذشته از انتقال آقای رضایی به یکی از سلول های انفرادی زندان ارومیه جهت اجرای حکم اعدام خبر داده بود.

محبوس کردن سه دختر و تجاوز به آنان؛ حکم اعدام متهم در دیوان عالی کشور تایید شد
به گزارش همشهری آنلاین، برای یک متهم در تهران حکم اعدام صادر و این حکم توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

در این گزارش آمده است؛ اواسط آذر ۱۴۰۰، ماموران پلیس که در تعقیب یک سارق وارد خانه‌ای در حوالی میدان قزوین شده بودند در آنجا با جسد دختری جوان که حدود چهار ماه از قتلش می‌گذشت مواجه شدند. شواهد نشان می‌داد پسری که ساکن آنجا است با همدستی خواهرش دختران فراری را به خانه‌اش کشانده و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده است. ماموران در آنجا با دو دختر جوان نیز روبه رو شدند که ماه ها بود در آنجا زندانی بودند و در شرایط سختی زندگی می‌کردند. طوری که یکی از آنها ماه ها در کمد دیواری خانه حبس بود و در کنار جنازه دختر جوان زندگی می‌کرد. مجموع حوادث تلخی که در این خانه اتفاق افتاده بود سبب شد تا این پرونده به پرونده خانه وحشت مشهور شود.

بر اساس گزارشاتی که پیشتر منتشر شده بود، با دستگیری صاحب خانه با نام سعید ایروانی مشخص شده بود که وی با معرفی خود به‌ عنوان مأمور پلیس، با فریب دختران آنها را به خانه‌ مذکور میبرده است. از سوی دیگر متهم با همدستی خواهرش این دختران را زندانی و مورد سو استفاده جنسی قرار می داده است. همچنین جسد کشف شده در خانه متهم متعلق به زنی بوده که سعید با همدستی خواهرش وی را در حین فرار از خانه به قتل رسانده بودند.

با تحقیقات انجام شده توسط ماموران پلیس، سعید به همراه خواهرش بازداشت و پرونده آنها جهت رسیدگی در دو بخش در دادگاه های انقلاب و کیفری تهران مورد بررسی قرار گرفت. نهایتا دادگاه کیفری یک تهران، سعید را از بابت اتهام قتل به اعدام و خواهرش را به اتهام معاونت در قتل به ده سال حبس محکوم کرد. اخیرا حکم اعدام صادره توسط  شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور به تایید رسیده است.

قابل ذکر است سعید در بخش دیگری از پرونده خود پیشتر از بابت اتهام سه فقره “زنای به عنف” توسط دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم و رای صادره در دیوان عالی کشور تایید شده بود.

یک زندانی در اسدآباد از مجازات اعدام نجات یافت
به گزارش ایرنا، یک زندانی در شهرستان اسدآباد از مجازات اعدام رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری اسدآباد در این خصوص گفت: یک زندانی در شهرستان اسدآباد واقع در استان همدان که پیشتر از بابت اتهام به قتل به اعدام محکوم شده بود، با تلاش خیرین و مصلحین در پی کسب رضایت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.

احمدکاظمی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، این پنجمین محکوم به اعدام در شهرستان اسدآباد است که از چوبه دار رهایی یافته است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۱۲/۱۶