فرزین رضایی روشن با تودیع وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – فرزین رضایی روشن، متهم سیاسی با تودیع وثیقه آزاد شد. او در تاریخ بیست و سوم دی ماه در جریان بازداشت دچار آسیب دیدگی شده و به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرزین رضایی روشن با تودیع وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “اتهاماتی از قبیل تبلیغ علیه نظام و تمرد از دستور ماموران حین انجام وظیفه، به آقای رضایی روشن تفهیم شده است.”
فرزین رضایی روشن، زندانی سیاسی که پیشتر آزاد شده بود، در تاریخ بیست و سوم دی ماه، با حکم دستگیری توسط ماموران امنیتی در معرض بازداشت مجدد قرار گرفت. در جریان این بازداشت، آقای رضایی روشن دچار آسیب دیدگی شده و به بیمارستان ایران منتقل شد.

فرزین رضایی روشن، اخیرا با دریافت ابلاغیه ای به شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود.

لازم به ذکر است، او در تاریخ بیست و دوم آبان ماه مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفت و مهناز که به همراه وی بود، بازداشت شد. همچنین منزل آقای رضایی روشن توسط نیروهای امنیتی تفتیش شد.

فرزین رضایی روشن در خردادماه ۹۶، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از مدتی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشالله احمدزاده از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی نهایتا در اسفندماه ۹۸ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

وی در شهریورماه سال گذشته در پی صدور قرار توقف حکم، از زندان رجایی شهر کرج به مرخصی درمانی اعزام شد و در اسفند همان سال، پرونده او، در پی تایید کمیسیون پزشکی قانونی مبنی بر عدم توانایی در تحمل حبس، مختومه اعلام شد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۱۲/۱۹