یک زندانی در زندان خورین اقدام به خودکشی کرد

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه بیست و دوم اسفندماه، یک زندانی در زندان خورین از طریق حلق آویز کردن خود دست به خودکشی زد. تعدادی از هم‌بندی های این زندانی از این اقدام وی ممانعت به عمل آوردند و سرانجام او به بهداری زندان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه بیست و دوم اسفند ۱۴۰۲، یک زندانی در زندان خورین خودکشی کرد.

هویت این زندانی احمد کردبچه توسط هرانا احراز شده است.
بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، آقای کردبچه روز جاری از طریق حلق آویز کردن خود در سرویس بهداشتی زندان اقدام به خودکشی کرده است. تعدادی از هم‌بندی های وی پس از کسب اطلاع در این خصوص، بر بالین این زندانی حاضر شدند و از خفه شدن او ممانعت به عمل آوردند. او نهایتا جهت درمان به بهداری زندان منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی در تماس با هرانا اظهار داشت: “آقای کردبچه به مصرف مواد مخدر اعتیاد داشت. او همواره نسبت به شرایط موجود در زندان و وضعیت طاقت فرسایی که برای تحمل حبس با آن مواجه بود، اعتراض داشت. نبود مشاور متخصص در رابطه با موضوع اعتیاد در زندان و فقدان ارائه خدمات تخصصی مناسب برای زندانیانی که با این بیماری مواجه هستند، به انگیزه این زندانی برای اقدام به خودکشی قوت بخشید.”

وی پیشتر از بابت اتهام سرقت بازداشت و به این زندان منتقل شده بود.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۱۲/۲۲