زندان عادل آباد شیراز؛ انتقال تنبیهی سجاد زارع به سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا – سجاد زارع زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز، به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سجاد زارع  به یکی از سلول های انفرادی زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “روز دوشنبه بیست و یکم اسفندماه، تمامی زندانیان سیاسی زندان شماره دو شیراز بدون اطلاع قبلی به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند. آنها اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بین زندانیان خشن بسر میبرند. سجاد نیز به این اقدام اعتراض کرده که به دستور مسئولین مربوطه به صورت تنبیهی به یکی از سلولهای انفرادی زندان عادل آباد منتقل شد.”
در تاریخ بیست و پنجم شهریورماه، سجاد زارع توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد. وی نهایتا چندی بعد به زندان عادل آباد این شهر منتقل شد. وی نهایتا چندی بعد به همراه زندانیان سیاسی این زندان به زندان شماره دو و یا زندان نظام شیراز منتقل شد.

سجاد زارع نهایتا اوایل دی ماه سال جاری، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به هفت سال و شش ماه حبس، از بابت اتهام توهین به رهبری به سه سال حبس و  دو سال تبعید به یکی از شهرستان های استان یزد محکوم شد.

آقای زارع پیشتر نیز در تاریخ بیست و سوم آبان ماه ۱۴۰۱، در شیراز بازداشت و در تاریخ نوزدهم بهمن همان سال، به دنبال صدور بخشنامه «عفو»، از زندان عادل آباد شیراز آزاد و پرونده وی مختومه اعلام شد.

سجاد زارع که پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد، در مهرماه ۱۴۰۰ با پایان دوره محکومیت خود از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۱۲/۲۲