عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت رضا سلمان زاده در زندان قزلحصار کرج

خبرگزاری هرانا – رضا سلمان زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج علیرغم حال نامناسب جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا سلمان زاده از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: “آقای سلمان زاده از سنگ مثانه و مشکلاتی در ناحیه بیضه رنج میبرد. این زندانی علیرغم حال نامساعد جسمانی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.”
این منبع مطلع افزود: “آقای سلمان زاده به تازگی تنها برای مدتی کوتاه به مرکز درمانی اعزام و علیرغم عدم بهبودی به زندان قزلحصار کرج بازگردانده شد.”

آقای سلمان زاده در تاریخ بیست و دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱،  توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی چندی بعد به بند عمومی این زندان انتقال داده شد.

این زندانی مردادماه همان سال، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و از بابت اتهام “عضویت در گروه های غیر قانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور” به دو سال و هشت ماه حبس محکوم شد.

آقای سلمان زاده در تاریخ دوزادهم شهریورماه سال جاری از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۱۲/۲۴