پرونده ماشالله کرمی به دادگاه ارجاع شد

خبرگزاری هرانا – پرونده ماشالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی، معترض اعدام شده، پس از صدور کیفرخواست به دادگاه های انقلاب کرج و کیفری دو نظرآباد ارجاع شد. به گفته وکیل مدافع وی، دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد، وقت رسیدگی به پرونده را ۲۹ فروردین‌ ماه سال آتی مقرر کرده است. همچنین، دادگاه انقلاب کرج هنوز وقتی برای رسیدگی به این پرونده تعیین نکرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، پرونده ماشالله کرمی به دادگاه ارجاع شد.

علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل آقای کرمی، در این خصوص گفت: “در کیفرخواست موکلم، چهار عنوان اتهامی قید شده که بررسی دو عنوان اتهامی به دادگاه انقلاب کرج ارجاع شده و دو عنوان نیز در دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد، وقت رسیدگی به پرونده موکلم را ۲۹ فروردین‌ماه سال آتی مقرر کرده و هنوز دادگاه انقلاب کرج برای رسیدگی به این پرونده تعیین وقت نکرده است.”

وی افزود: “عناوین اتهامی مربوط به دادگاه انقلاب، ماده ۵۰۰ (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و ماده ۶۱۰ (اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی) بوده است. همچنین عناوین اتهامی مربوط به دادگاه کیفری دو نیز، ماده دو قانون تشدید (تحصیل مال نامشروع) و ماده نه قانون مبارزه با پولشویی قید شده است.”

آقای اردکانی پس از ملاقت اخیر خود با موکلش آقای کرمی اظهار داشت: “از نظر عمومی وضعیت خوبی داشت اما غم دوری از فرزند، خانواده و جامعه در وجودش سرشار بود. نگرانی ما در وضعیت کنونی، بیشتر در خصوص همسر ایشان بوده که متاسفانه به لحاظ روحی و روانی، شرایط مطلوبی را نداشته و این در حالی است که از سویی پسر خود را از دست داده و از سوی دیگر، همسرش هم در زندان به سر میبرد.”

وی در پایان اظهار کرده است که هنوز پرونده کامل به دسترسی و مطالعه ما نرسیده و تنها کیفرخواست ابلاغ شده است. با این حال، درخواست اساسی ما از مقامات قضائی استان البرز این است که با توجه به وضعیت نامساعد روحی همسر موکلم و نزدیک شدن به اولین عید و ماه رمضان، ماهیت مساعدی فراهم شود تا موکلم، کرمی نیز با توجه به قرار مناسب و تامین شرایط لازم از دسترسی به آزادی برخوردار شود و در این ایام مهم، به آغوش خانواده بازگردد.

ماشالله کرمی، پدر محمد مهدی (کومار) کرمی، معترض اعدام شده، در تاریخ سی و یکم مردادماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. ماموران امنیتی در زمان بازداشت این شهروند، تمام وسایل الکترونیکی را ضبط و کارت‌ های بانکی خانواده وی را نیز مسدود کردند.

آقای کرمی در تاریخ ششم آبان ماه، از بازداشتگاه اداره اطلاعات به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد. وی نهایتا پس از سه ماه بازداشت در قرنطینه به بند ۱۵ این ندامتگاه منتقل شد.

لازم به ذکر است؛ از زمان بازداشت آقای کرمی، خانواده وی تحت فشار قرار گرفته تا در خصوص او اطلاع رسانی نکنند. همچنین آنها برای برقراری تماس تلفنی و تردد روزمره خود با محدودیت هایی مواجه هستند.

گفتنی است، سحرگاه روز شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱، حکم اعدام محمد مهدی کرمی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در پرونده موسوم به “قتل بسیجی روح الله عجمیان” اجرا شد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۱۲/۲۴