دادگاه تجدیدنظر؛ جلسه رسیدگی به اتهامات پیمان ابراهیمی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پیمان ابراهیمی، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن تبریز، امروز یکشنبه بیست و هفتم اسفندماه، در شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پیمان ابراهیمی، فعال ترک (آذربایجانی) برگزار شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “در جریان این جلسه که روز جاری در شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی برگزار شد، آقای ابراهیمی از بابت اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و توهین به مقام رهبری به دفاع از خود پرداخت.”
پیمان ابراهیمی در آذرماه سال جاری، توسط شعبه یکم دادگاه عمومی و انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به هفت ماه و شانزده روز حبس و در خصوص اتهام توهین به مقام رهبری به تحمل پانزده ماه و یک روز حبس محکوم شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ بیست و دوم آذرماه در مرجع قضایی مذکور برگزار شده بود.

این شهروند در تاریخ چهارم شهریورماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و در تاریخ سوم آبان، با تودیع وثیقه از زندان این شهر آزاد شد.

پیمان ابراهیمی، فعال ترک (آذربایجانی)، شهروند ساکن تبریز، فرزند آشیق قافار ابراهیمی و مربی رقص آذربایجانی در تبریز است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۲/۱۲/۲۷