عباس شریفی از زندان بهشهر به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه بیست و هفتم اسفندماه، عباس شریفی، شهروند اهل بهشهر از زندان این شهر به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه بیست و هفتم اسفند ۱۴۰۲، عباس شریفی به مرخصی اعزام شد.

آقای شریفی از زندان بهشهر به مدت ده روز به مرخصی اعزام شده است.
عباس شریفی در تاریخ بیست و دوم فروردین ماه سال جاری، توسط نیروهای اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود واقع در ساری بازداشت و در اواخر اردیبهشت ماه، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان ساری آزاد شد.

او در تاریخ پنجم تیرماه، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ساری از بابت اتهام ”تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان ذهک واقع در استان سیستان و بلوچستان محکوم شد. این حکم نهایتا توسط شعبه  هشتم دادگاه تجدیدنظر استان مازندران تایید شد.

این شهروند در تاریخ بیستم آذرماه جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان ساری و در تاریخ بیست و پنجم بهمن ماه از این زندان به زندان بهشهر منتقل شده بود.

آقای شریفی در خصوص پرونده پیشین خود در تاریخ نهم مهرماه ۱۴۰۱، برای اولین بار در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در ساری همراه با ضرب و شتم بازداشت و پس از هفت روز به بند ویژه زندان ساری منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ دهم اسفند ماه، از زندان ساری آزاد شد.

عباس شریفی، در تاریخ بیست و دوم آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب ساری به چهل و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد که نهایتا مشمول بخشنامه “عفو” قرار گرفت.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۲/۲۸