صدور حکم اعدام برای دو متهم همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – دو متهم در تهران که پیشتر در پرونده ای مشترک از بابت اتهام قتل بازداشت شده بودند، با حکم دادگاه کیفری به اعدام محکوم شدند. همچنین یک زندانی در تهران که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جوان آنلاین، دو متهم در تهران به اعدام محکوم شدند.

براساس این گزارش، ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ گزارش یک درگیری در منطقه رودهن به مرکز فوریت‌های پلیس اعلام شد. با حضور مأموران و بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری در یک مهمانی رخ داده و در این میان ۵ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند. ساعتی بعد ۴ مصدوم نزاع پس از درمان اولیه از بیمارستان ترخیص شدند اما یک شهروند به نام محمود به علت شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان خود را از دست داد.

پس از مدتی سه متهم در این خصوص بازداشت شدند و به درگیری صورت گرفته اعتراف کردند. با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان بدون نتیجه به پایان رسید و قضات برای تحقیقات بیشتر پرونده را به دادسرا برگرداندند.

در پایان جلسه دوم قضات برای صدور رأی، وارد شور شدند و باتوجه به نظریه پزشکی‌ قانونی که اعلام کرده بود مشخص نیست ضربه کشنده به قربانی را کدام یک از متهمان به او وارد کرده، دو متهم به نام های “اکبر و ناصر” را به اعدام محکوم کردند.

یک زندانی در تهران از مجازات اعدام رهایی یافت
به گزارش جوان آنلاین، یک زندانی در تهران با کسب رضایت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.

براساس این گزارش، این زندانی در سال ۸۹ در جریان سرقت چند کیلو طلا زن میانسالی را به قتل رسانده بود. وی پس از مدتی توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شد.

گفته میشود، هنگامی این زندانی برای دومین‌ بار اسمش در فهرست اجرای حکم اعدام قرار گرفت، از طرف اولیای دم بخشیده شد و از چوبه دار رهایی  یافت.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۲/۲۷