اعتصاب غذای هفتگی زندانیان قزلحصار در اعتراض به اعدام ها

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه شنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲، اعتصاب غذای هفتگی زندانیان در هفتمین هفته انجام شده و زندانیان قزلحصار اعلام کردند که این سه شنبه نیز چون هفته های قبل در اعتراض به ادامه اعدام ها در زندان قزلحصار اعتصاب غذا می کنند.

دو زندانی تبعه افغانستان،«نورمحمد تاجیک و عبدالباسط (نام خانوادگی نامشخص)» ،  که به سلول انفرادی منتقل شده‌ بودند، روز دوشنبه در زندان قزلحصار اعدام شدند. زندانیان تبعه افغانستان از بی‌صداترین زندانیان هستند که در دادرسی ناعادلانه قربانی سیستم قضایی فاسد حکومت اعدام می شوند.

به دنبال شکست حکومت پس از تحریم نمایش انتخابات توسط مردم، دیکتاتور با شروع اعدام‌ها به دنبال آن است که از شکل‌گیری قیام‌ها جلوگیری نماید و فضای رعب و وحشت غالب نماید. در پاسخ به اعدام‌های حکومت طی هفته‌های گذشته جمعی از زندانیان هر سه‌شنبه اعلام اعتصاب کردند.

زندانیان اعتصابی در زندان قزلحصار در اعتراض به شروع اعدام‌ها و اعدام دو زندانی تبعه افغانستان روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲، برای هفتمین هفته به اعتصاب خود در سه‌شنبه‌های نه به اعدام ادامه می‌دهند و خواستار آن هستند  که مخالفان اعدام با رویکردی انسانی بدون در نظر گرفتن ملیت، مذهب و نوع اتهام زندانیان محکوم به اعدام با مجازات اعدام مخالفت نمایند.

آنها چون زندانیان اعتصابی زندان اوین تاکید کرده‌اند که تنها با اتحاد و عمل جمعی می‌توان ماشین اعدام را متوقف نمود.

کانون حقوق بشر ایران ۲۲ اسفند ۱۴۰۲