تداوم بازداشت و بلاتکلیفی حمیدرضا درستکار در زندان بهبهان

خبرگزاری هرانا – حمیدرضا درستکار، شهروند ساکن بهبهان علیرغم گذشت بیش از یک ماه از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان این شهر بسر میبرد. وی از حق داشتن وکیل انتخابی، ملاقات و تماس با خانواده خود نیز محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمیدرضا درستکار کماکان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای درستکار علیرغم گذشت ۳۴ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان بهبهان بسر میبرد. همچنین طی مدت زمان بازداشت، وی از حق داشتن وکیل انتخابی، ملاقات و تماس با خانواده خود نیز محروم مانده است. امری که به نگرانی های خانواده و اطرافیان وی دامن زده است.”
حمیدرضا درستکار در تاریخ بیست و هفتم بهمن ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در خیابان امام موسی صدر بهبهان بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

بر اساس اطلاعاتی که به دست هرانا رسیده است، بازداشت آقای درستکار با ضرب و شتم نیروهای امنیتی صورت گرفته امری که منجر به آسیب دیدگی وی از ناحیه پا و دندان شده است.

در دی ماه سال ۱۴۰۲، حمیدرضا درستکار توسط دادگاه انقلاب ماهشهر و دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان به حبس و جزای نقدی محکوم شد.

پیش از این، قرار جلب به دادرسی حمیدرضا درستکار توسط شعبه یک بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان صادر شده بود.

این شهروند پیشتر در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته بازداشت و پس از چهار ماه آزاد شد. او نهایتاً توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق حضور در اغتشاشات ۳۰ شهریور و تصویربرداری از محل و ارسال برای رسانه‌ها و اشخاص معاند نظام» به یک سال حبس تعزیری و هفتاد و چهار ضربه شلاق، به اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» به دو سال حبس و به دلیل اتهام «ترویج خشونت در فضای مجازی» به یک سال حبس محکوم شد. این پرونده نهایتاً مشمول بخشنامه عفو قرار گرفت و مختومه شد.

حمیدرضا درستکار، فرزند حبیب الله، متولد ۱۳۶۳، متاهل، اهل و ساکن شهرستان بهبهان است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۱/۰۲