تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت آرش قنبری کهیانی در زندان دستگرد اصفهان

خبرگزاری هرانا – آرش قنبری کهیانی، شهروند ساکن اصفهان، علیرغم گذشت نزدیک به هشت ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان دستگرد این شهر بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش قنبری کهیانی، شهروند ساکن اصفهان کماکان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای قنبری علیرغم گذشت ۲۳۴ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان دستگرد اصفهان بسر می‌برد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آرش و خواهرش شهناز در تاریخ چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۳، در شعبه یک دادگاه کیفری اصفهان به ریاست قضات میرشفیعی و صیاف زاده برگزار خواهد شد.”

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، آرش قنبری با محدودیت‌های شدیدی در رابطه با امکان برقراری تماس و ملاقات با خانواده خود مواجه است.

این شهروند پیشتر در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲، پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان شهرضا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

در تاریخ یازدهم شهریور ۱۴۰۲، پرونده آقای قنبری جهت فرجام خواهی از بابت اتهام اهانت به مقدسات اسلام به شعبه سی و نهم دیوان عالی کشور فرستاده شده بود. فرجام خواهی پرونده او از بابت همین اتهام در شعبه مذکور تایید شد. پرونده وی اکنون به شعبه هم عرض برای بررسی ارجاع داده شده است.

این در حالی است که در فروردین ماه ۱۴۰۲، آقای قنبری از بابت اتهامات اهانت به مقدسات اسلام و سب النبی، توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان اصفهان تبرئه و قرار منع تعقیب صادر شده بود.

آرش قنبری کهیانی متولد ۱۳۷۱، مجرد و شهروند ساکن اصفهان که قبل از بازداشت به شغل کارگری مشغول بوده است.

شهناز قنبری متولد ۱۳۶۷، مجرد در مردادماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی چندی بعد توسط شعبه یک بازپرسی شهرضا تفهیم اتهام شد. در نهایت در تاریخ پنجم مهرماه همان سال، با تامین قرار از زندان دولت آباد اصفهان آزاد شد.

هرانا ۳ فروردین ۱۴۰۳